Ledigt jobb: Account manager
- Jobb
- Customer Success Manager till Spiideo

Customer Success Manager till Spiideo
Spiideo ABSkåne län, Malmö
Tidigare erfarenhet är önskad
164 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vi söker en Customer Success Manager till Spiideo-teamet!
Spiideo är en global ledare inom automatiserade, molnbaserade lösningar för sportvideoanalys och streaming. Förtroende från tusentals organisationer världen över, Spiideo betjänar några av de mest kända professionella och collegelag, medieföretag samt ligor och förbund.
Gå med i Customer Success-teamet om du skulle älska möjligheten att hantera sportklubbar över de nordiska och europeiska marknaderna. Denna roll är baserad i Malmö, Sverige.
Rollens beskrivning:
Du kommer att hantera en mångsidig portfölj av klubbar över de nordiska och europeiska länderna med ett primärt fokus på sportklubbar. Flytande svenska och engelska krävs för denna position.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Onboarding & Utbildning: hjälpa nya kunder att komma igång med Spiideo
- Kundnöjdhet: leverera exceptionell vägledning, maximera potential
- Förnyelser: proaktiv hantering för att uppnå företagets förnyelsesmål
- Uppförsäljning & Expansion: identifiera möjligheter för att maximera och utöka användningen
- Churn-hantering: proaktivt engagera sig för att minska churn och säkerställa framgång
- Relationsbyggande: odla starka, förtroendefulla partnerskap med nyckelintressenter
- Processutveckling: förmåga att koordinera och hantera komplexa implementeringar
Vilka typer av kunder skulle du hantera?
Din kundportfölj kommer främst att bestå av professionella/amatörsportklubbar inom olika sporter (fotboll, ishockey, basket, handboll, etc.) som använder alla Spiideos produkter: Spiideo Perform (videoanalys), Spiideo Play (streaming) och Spiideo Replay (VAR).
Vad vi söker:
- Sportbakgrund eller erfarenhet inom sportteknikbranschen
- Tidigare erfarenhet inom Customer Success eller försäljning är att föredra
- Flytande i svenska och engelska
- Mycket processdriven och strukturerad arbetsmetod
- Självmotiverad, tar initiativ, positiv, teamorienterad attityd
- Utmärkt förmåga att utbilda kunder via webbinarier, 1-on-1-möten, etc.
- Starka problemlösningsförmågor
- Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter
- Passion för kundframgång och glädje av att se våra kunder lyckas
Vad vi kan erbjuda:
- Möjlighet att göra skillnad i ett växande, internationellt SaaS-företag
- En vänlig och skicklig multinationell team
- Tillgång till banbrytande verktyg och resurser för att stärka ditt arbete
- Förmånspaket som inkluderar en omfattande pensions- och försäkringspaket i enlighet med kollektivavtal, wellnessbidrag, föräldraledighetsförmåner och möjlighet att spendera två arbetstimmar per vecka på fysisk aktivitet.
Plats: Spiideos kontor på Lilla Torg 1 i Malmö
Arbetsstatus: Kontor först (Hybrid, minst 3 dagar i Malmö-kontoret per vecka)
Ansökan:
Du kommer att vara en del av ett internationellt team med kunniga och vänliga människor från många olika nationaliteter och bakgrunder. Vi välkomnar sökande från alla bakgrunder att bidra med sina unika perspektiv, färdigheter och erfarenheter, vilket främjar en mångfaldig och inkluderande arbetskraft över Spiideo.
Vi tror att när de bästa människorna arbetar tillsammans i en öppen miljö, händer det magiska. Ansök nu och bli en integrerad del av vår framgångssaga! Vi granskar nya ansökningar kontinuerligt.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Rosénssons Consulting & Bemanning AB
-
Rosénssons Consulting & Bemanning AB
-
Rosénssons Consulting & Bemanning AB
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02